3 mars 2016

Har ni testat Chiasemlan?









 
 
 
 
 
 
Jag pratade ju om igår att jag hade förberett något till dagens fika/efterrätt/mellanmål eller vad man nu vill ha det till.
 
 
 
 
Prova om du inte redan gjort det!
 
Chiapudding:
1 1/2 dl mandelmjölk
knappt 1/2 dl chiafrön
drygt 1 tsk kardemumma
 
Rör ihop noga och låt stå minst en halvtimma eller i kylen över natten. Rör sedan runt och späd med lite mer vätska om puddingen är för tjock.
 
Mandelcrunch:
Mixa ihop 1 dl mandlar med 1/2 dl vatten och någon sötning. Jag tog ca 1 tsk honung.
Mixa till en slät massa eller som jag, så att det blir lite Crunch kvar.
 
 
En nyttigare grädde kan man ju göra av cashewnötter till exempel. Men jag tog vanlig vispgrädde.
 
Fördela chiapudding och mandelmassan i 2-3 st glas med lite grädde på toppen.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar