7 juli 2015

Små små gurkor...



 
 
 
Värmen som varit i några dagar nu har verkligen gjort så att det växer i mitt provisoriska växthus! Jag trodde knappt det skulle hinna bli något med gurkplantorna i år eftersom att jag först misslyckats med fröna jag satte, och sen när jag väl hittade ett par plantor att köpa, så blåste de sönder första natten ute!
 
Men nu verkar de ha tagit sig igen och vuxit riktigt ordentligt de senaste dagarna.

 
 
 
Små små gurkor tittar fram mellan de gröna bladen!
Minns inte riktigt hur långt tid det brukar ta innan de vuxit sig lagom stora, men har för mig att det går fortare än vad jag trodde.
Kanske i och för sig beror lite på hur det blir med värmen.
 
 
 
Det är i alla fall så roligt att följa hur de växer dag för dag.
 

 
 
 

 
Tomatplantorna har också börjat blomma, men inte mer än så. Visst är det väl sent?
Hur är det för dig? Odlar du något och hur långt har det kommit i så fall?
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar