24 augusti 2015

En intensiv helg...

 
 
Helgen har rusat förbi.
Övernattande kompisar till barnen, poolbad, restaurangbesök, konsert med Måns Zelmerlöv och 6 års kalas!
 
Sen har det målats och fixats och röjts en hel del också.  Grymt effektiva har vi varit faktiskt om jag får säga det själv:)!
 
Hela fasaden är putsad nu, och vi var tvungna att få det sista målat medan vi hade skyliften här. Huset är högt och vi skulle få klart alla stuprör osv. Det kändes verkligen inte roligt i lördags när vi skulle ut och måla och måla:(. Det tar ju liksom aldrig slut!!
Men det är bara att ta tag i det, och när resultatet börjar synas så får man ju faktiskt ny energi.
 
Det tar alltid mycket längre tid än vad man tror när man ska renovera tycker jag. Där vi är nu hade jag nog räknat med att vi skulle vara innan semestern. Men det dyker ofta upp saker som gör att det drar ut på tiden. Vissa saker kan man ju själv inte styra över när man tar hjälp av hantverkare och när man jobbar också så är det mycket annat som behövs fixas på lediga tiden. Man kan ju inte renovera hela tiden!!
 
Vi var på stadsfesten i Linköping i lördags också med ett par andra familjer. Vi åt lite olika tapas, supergott, och sedan var vi på Måns Zelmerlöv! Mycket uppskattat av barnen och det var en ljummen och härlig kväll för oss alla!
 
 
Till frukost gjorde jag min "nyttiga jordgubbsglass". Det brukar vara poppis att få "glass" till frukost:).Vill man istället ha den som en smoothie så gör man den bara lite tunnare i konsistensen.
 
 
 
 


 
Frusna jordgubbar mixas med turkisk youghurt. Om inte jordgubbarna är så söta så brukar jag söta med några dadlar som mixas i också. Ibland ringlar jag också i lite agavesirap.
 
Gott att lägga på lite hackade nötter och frön eller lite musli, för att få lite crunch i.
 
Serveras direkt, för den smälter ju ganska fort.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar