29 januari 2016

Hemgjorda Bounty













 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hemgjorda och dessutom nyttiga och mycket goda!



 
 
 
 
 
 
Jag har använt mig av kokosfett ( jag använder oftast det utan smak, då jag kan tycka att det med kokossmak kan bli lite "för mycket" men det är givetvis en smaksak). Kokosfett använder jag för att det är ett bra fett för kroppen, det har ju egenskaper som bland annat stärker immunförsvaret. Till sötning har jag använt honung.
Bra saker att få i sig båda två!
 
Har man inte kokosfett hemma så går det givetvis att använda smör istället.
 
De här blir inte speciellt söta, så vill man ha dem sötare så kan man ju öka på mängden honung lite.
 
 
 
4dl kokos ( ekologiskt)
knappt 1 dl kokosfett
5 tsk honung
5tsk grädde
ca 100g mörk choklad att doppa bitarna i
 
 
Mixa ihop alla ingredienser utom chokladen
smaka av
 
Forma smeten till lagom storlek
Låt dem stå i kylen någon timma innan du doppar dem i den smälta chokladen.
 
Förvara dem sen i kyl eller frys
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

 
Smarrigt godis som är lätt att göra!
 
Trevlig helg på er
 
 
 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar