9 mars 2016

Inspiration pojkrum





 
 
 
 
 
Jag tycker det är så svårt att hitta inspiration på snygga pojkrum! Jag letade och letade innan vi fixade barnens rum men hade väldigt svårt att hitta just pojkrum som stämde med vad jag tycker är snyggt.
 
Jag vill att det ska vara behagliga färgtoner i rummet och kännas trivsamt.
Växter är ju ett väldigt bra sätt att göra det trivsamt och mysigt! Det är ju faktiskt väldigt bra för att hålla luften ren också, det kan ju vara något att tänka på!
 
Det svåra är ju bara att hålla liv i dem!!
Vi har ju ett ganska stort hus nu efter att vi fått övervåningen också, så det blir mycket vattnande.
 
Och så mycket krukor det går åt! Jag skulle behöva köpa en hel del nya krukor.
 





 
 
 
 
 
 
 
I den här åldern kan man ju också börja plocka bort mycket av alla leksaker och av allt smått "skräp" som de av någon anledning samlar på sig hela tiden!
Det gör ju att det blir så mycket lättare att hålla ordning i rummet och det blir väldigt mycket mer lättstädat som tur är!
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Jag är ändå nöjd med hur vi fick till det. Det blev en ganska likadan grund i bådas rum. Likadana tapeter och likadana skrivbord. Kanske lite tråkigt?! Det är lättare att välja lika. Man vill ju liksom vara rättvis:). Det blir nog lätt så när de dels är killar båda två och så är de så när i ålder, det skiljer ju bara 2 år. Än så länge har de ju inte så mycket egna önskemål om såna saker så det blir ju det som jag tycker passar.
 
Jag tänker i alla fall att vi har gjort en bra bas på rummen och så får det vara så här ett tag. Sen så kan man efterhand börja lägga till och byta ut lite småsaker efter vad man tycker!
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar