26 januari 2015

Trädgården

 
 
Just nu snöar det för fullt och trädgårdsfix känns långt borta.
Men jag är jättesugen på att sätta igång så fort våren kommer och det kan ju vara bra att fundera lite på hur man vill ha det.
 
 
 
I höstas började vi att göra en parkeringsplats med stenmur. Både på parkeringen och nedanför den, in mot trädgården /pooldäcket ska jag fylla på med vårt gårdsgrus som vi redan har i trädgården. Det blev en hel del över när vi grävde för poolen och det är tanken att det ska läggas dit.
 
 
Boden som gränsar till oss men är grannens, var tidigare gul, men den målade jag om till liknande falurött i höstas.
 
Jag tror att kombinationen stenmur/gårdsgrus/grannens röda bod kommer att bli så fint!
 
Nedan är inspirationsbilder som jag sparat sedan länge,
 (de är från bloggen www.minhemlängtan.blogspot.se ), jag tycker de är så fina.
Det är lite så jag skulle vilja ha det i den delen av trädgården.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett par före och under tiden bilder!
Ovan var i somras innan boden var målad och nedan var i höstas när min man och min bror
höll på med det som ska vara parkering.
 
 
 
Vi kommer att göra något slags staket vid parkeringen för att göra det lite mer ombonat in mot trädgården.
 
Nu när vi har använt parkeringen hela vintern så ska det väl vara så hårt åtpackat att så fort det blir vår så kan jag fylla på med gruset!
Ska bli så roligt!
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar