10 mars 2015

Det blev en dag i köket...

 
Idag bakade jag havrescones. Jättegoda, ett recept ifrån Jennys Matblogg.
Scones är ju alltid gott när det är nybakat.
 
Jag gjorde dem små, som små munsbitar och hade lite turkisk yoghurt och bär som pålägg.
 
 
 
 
 
 
Jag gjorde ett nyponsmör också.
1dl nyponmjöl
1/2 dl kokande vatten
drygt 1 msk kokosfett ( utan smak använder jag )
1 msk agavesirap
1 msk kokossocker
 
Rör ihop nyponmjölet och kokande vatten till en smet. Blanda ner kokosfettet och rör ut tills det smält. Fortsätt att röra ner sötningen, jag använde agavesirap och kokossocker. Där kan man ju prova sig fram hur man vill ha det.
Nyponsmöret förvaras i kylskåpet.
 
 
 
Det är jättegott att smälta ner en klick i varm mjölk eller att använda istället för marmelad på sconesen till exempel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar