27 februari 2015

 
Det här är vad jag ska läsa i kväll.
 
 
Idag har jag börjat så.
 Några sommarblommor och orange och röd paprika och chili. Resten av fröerna väntar jag med ett tag till. Men paprika och chili behöver lite längre tid på sig har jag hört. Det kanske det var därför det inte blev något av dem förra året, då sådde jag det samtidigt som allt annat. Och det andra växte så det knakade!
 
 
 
 
 Det är perfekt att använda mjölkkartonger och annat innan det ska planteras om i lite större krukor en och en.
 
Jag har aldrig sått så mycket blommor förut men jag tänkte att jag skulle prova det i år. Det finns så många ställen i trädgården som det skulle bli fint med lite sommarblommor i rosa vita toner.
 
Trevlig helg och berätta gärna om du har några trädgårdsplaner för våren och sommaren!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar