17 november 2015

Jobba hemifrån, vad säger ni om det?

 
 
 
Idag har varit en sån dag när jag är så tacksam för att jag kan jobba hemifrån och verkligen ser fördelarna med det!
 
 
 
 
 
Börjar dagen med att cykla med barnen till skolan. Sen hem och plocka undan efter frukosten och plocka in lite ren tvätt som hamnat i några olika högar på köksbord och soffa! (Ja det ska bli så skönt att få en tvättstuga i huset där tvätten kan hänga tills man tar hand om den,  istället för tvättmaskin i kalla, kalla källaren, men mer om det en annan dag).
 
Sen jobbar jag. Idag skulle barnen komma hem direkt efter skolan så då tänkte jag laga mat till dem och sen i lugn och ro mysa lite och låta dem pyssla lite med vad de ville och sen tänkte jag jobba vidare på kvällen.
 
 Men de kom hem leksugna, glada och pigga och ville leka med kompisar precis i närheten, så då fixade jag lite mat och sen lekte de ute i princip hela eftermiddagen tills det var dags att komma in för lite läxor och kvällsmat!
Så under tiden jobbade jag vidare med dörren på glänt, och varvade med att vara i  trädgården och plantera några höstblommor.
 
De var i närheten och lekte och hade kul och visste att jag var hemma om de skulle vilja något!
 
 
 
 
 
 
 
 
En sån här dag visar det mest ultimata med att jobba hemifrån och jag är såå tacksam att jag/vi kan ha det så just nu.
Det känns så lyxigt att kunna ge barnen det!

 
Ibland,
 kan jag säga, kan jag ha en HELT annan uppfattning om att sitta hemma och jobba. Då kan jag istället vara extremt uttråkad av att framförallt inte ha några kollegor att bolla saker med eller helt enkelt bara prata med!!!
 
Jag som förut hade ett så socialt jobb när jag hade mitt lilla chocolaterie med en massa trevliga stamkunder varje dag!
Trevliga kunder har jag som tur med nu också:), men kundkontakten är väldigt mycket mer sällan i det jobbet jag har nu.
 
Men 
såna här dagar tänker jag inte så, utan då är jag bara nöjd och glad:). 
 
 
Hur tänker ni med jobb? Hemifrån eller inte? Vilka fördelar / nackdelar har ditt jobb?
Skulle vara kul att läsa om.
 
 ( Inlägget är skrivet tidigare i höstas.)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar