24 februari 2016

Råka hitta en massa bra recept på kvällskvisten...




Häromkvällen när jag egentligen skulle sova låg jag och surfade runt lite och råkade hitta några goda, lättlagade och hälsosamma recept!
 
Att kika på recept när man ska sova är ju nästan lika dumt som att sätta sig och titta på matprogram när man är hungrig! Inte bra:).


 
Men i alla fall så såg jag flera recept som jag blev så sugen på att göra.
 
Jag har några saker som jag i princip alltid har hemma och äter många gånger i veckan, som till exempel avokado, lime, ingefära, rödbetor, fetaost och choklad!
Mitt nya är grönkål. Så gott!! Och det var det i den här rätten..
 
Jag fotade av ett par recept med mobilen men har nu däremellan bytt till ny mobil och glömde spara över de sista bilderna!!
 
 
Så jag fick köra lite på känn idag, som jag hade för mig att det var.
 
Det blev riktigt bra och så smidigt!



 
 
 
Grönkål (det går åt mycket mer än på bilden)
Broccoli
Fetaost
Ägg
Ströbröd (det stod glutenfritt i receptet men det hade inte jag)
Ev lite havssalt och någon mer krydda
 
 
 
Jag fräste grönkål lite snabbt i olja, med lite salt och hackad vitlök ( läggs i precis i slutet så den inte blir bränd). Sköljde och hackade broccoli i mindre bitar och bara lite snabbt slängde ner det i stekpannan också. Lägg över alltsammans i en liten skål och knäck i 2 ägg. Smula i fetaost i lagom stora bitar och rör sedan ner ströbröd tills det blir en bra konsistens.
 
Klicka ner i en muffinsplåt med bakplåtspapper i.
Grädda i ugnen ca 250grader i kanske 10-15min.
 

 
 
 
Supergott!
Jag åt mina med avokado och tärnad rödbeta och lite fetaost vid sidan av, skulle varit gott med en sallad till också.
 











 
 
 
 
Passar perfekt som lunch eller lite lättare kvällsmat.

 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar