5 april 2015

Brownie och hallonmoussetårta






Idag har det varit strålande sol men ändå kallt. Jag har börjat rensa upp lite i köket i vårt vita hus ( vita huset kan du läsa med om här ). Det köket kommer vi nog få stor användning för på somrarna eftersom det ligger precis vid trädäcket och poolen. Det är ett gammalt kök men tanken är inte att vi ska göra om så mycket där än, utan bara röja ur och fräscha upp det lite och använda det som ett sommarkök.
 
 
 
 
 
Vi hade en mycket trevlig påskafton här hemma igår. Jag bakade en brownie och hallonmoussetårta som blev jättegod. Kombinationen hallon och choklad är ju super tycker jag! Browniebottnen blev seg och god och den lite syrliga hallonmoussen bryter av fint mot chokladen.
 
 
 
 
 
 
Jag gjorde en tårta och några i portionsform för jag tycket det kan vara snyggt att servera så ibland. Men den här gången blev tårtan bättre, så den dekorerade jag med hallon och bjöd på. Men tyvärr blev det ingen bild på den.
 
 
 
Alltid bra att göra några extra att kunna fika på i helgen när man ändå är igång och bakar.
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar