10 april 2015

Så god lax

 
 
Smidig och så saftig och god lax.
 
 
 
 
I påskhelgen var vi hos mormor och åt och fick den här supergoda laxen. Jag var tvungen att göra den idag, perfekt som en smidig fredagsmiddag!
 
Man saltar laxen, häller på lite sweet chili sås och sen lägger på citronskivor. Jag hade den inne i ugnen på 175 grader tills den nätt och jämnt var färdig.
Så gott!
 
 
 
 
 
Jag är ofta sugen på olika maträtter i perioder. Så om jag ätit något gott så lagar jag det massor med gånger under en kort tid för att jag tycker att det är såå gott, ända tills jag tröttnar. Vilket ibland kan ta lite tid:)..
 
 Men den här känns väldigt fräsch, känns extra nödvändigt nu efter påsk med allt godis.
 
 
 
 
 
Ha en skön fredagkväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar