12 april 2015

Kanelbullar eller zumba...

 
...ja, det är frågan?
 
 

 
 
Det ska väl inte behöva vara antingen eller, men idag blev det bullbak istället för träning.
 
 
 
 
Hittills i år har jag kommit igång jättebra med träningen. Det har känts så kul och självklart, och det har inte varit det minsta svårt att ta sig iväg och träna som det kan vara för mig annars. Jag har verkligen sett fram emot nästa pass. Så skönt att köra igenom kroppen ordentligt. 
 
Men så mitt i allt när jag skulle träna lite extra och körde ett magcorepass som jag inte gjort på gym på väldigt länge. Så hände något, antagligen en överansträngning, så jag fick extremt ont i ryggen. Kunde inte sova de första nätterna och hade svårt att ta mig in och ut ur bilen till exempel.
Har fortfarande ont, men inte alls lika mycket. Så träningen kom så klart av sig lite och sen blev det påsk och påsklov.
 
Nu är jag supersugen på att börja igen och hoppas att jag kan komma igång lite den här veckan.
 
 
 
 
 
Men idag fick det blir bullbak. Det är rogivande på nåt sätt att stå och snurra ihop lite kanelbullar.  
Familjen blir glada över att få nybakta bullar och det luktar gott i hela huset!
 
 
En grej som gör bullarna extra goda, som jag tagit från Leilas kokbok, är att när man tagit ut bullarna ur ugnen, pensla dem med lite lite sirap som är utrört i vatten och sedan strö på socker.
De får en väldigt god lite karamellig ton då.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar