3 april 2015

Nystädat, påskpyntat och långhelg!!



 
 



En skön och ganska oplanerad påskhelg ligger framför oss.
Så skönt med ett par extra dagar, ibland känns en vanlig helg alldeles för kort.
 
Det är städat och handlat och så har jag påskpyntat lite, vi kan väl säga att det är för barnens skull:-).
 
Jag har inte så mycket påskpynt men brukar ha lite extra blommor och har tagit in lite gula kvistar från trädgården. Det är fint med färg och gult ger ju påskstämning.




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har vi gått den trevliga "äggalunken" som anordnas här. Det är tipspromenad och sen påskfrukost. Sen planterade jag lite panséer och påskliljor i ett par krukor ute.
 
Imorgon ska vi ha några vänner här så jag ska börja påskaftonen med att förbereda desserten och lite annat till kvällen och på söndag blir det släktlunch.
 
I övrigt hoppas jag på lite varmare väder under resten av helgen eftersom vi har tänkt att vara ute en hel del och köra vidare med våra projekt.
 
 
 
 
Det är så skönt med en extra lång helg där man både hinner med att umgås och ha någon middag, plus att man hinner fixa hemma och sen bara slappa lite och mysa med familjen!
 
Hoppas ni också får en härlig påskhelg!
 
 
 
 
 
 







 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar