26 maj 2015

Kvällssol

 
 
 

 Vi bygger plank i kvällssolen.

 
 
 
Eller egentligen är det Henrik som bygger, själv har jag varit på ett zumbapass. Alltid lika roligt, och svettigt:)!
 
 
 
 
 
Vi brukar köra den uppdelningen på både ute och inne projekt. Eller, inte den uppdelningen att Henrik bygger och jag tränar:), utan mer så att H bygger och jag målar. 
 
Vi kompletterar varandra bra och får en hel del saker gjorda på det sättet. Dessutom tycker jag att det är väldigt roligt att måla vilket Henrik inte tycker.
 
 
 
På tal om vem som gör vad här så har vi också fått väldigt mycket hjälp av min lillebror med snickrande, rivande och grävande! Det underlättar att kunna vara två ibland när man bygger.
 
 
 
 
 
 
I det här delen av trädgården håller jag på att göra en liten odlingshörna och planket kommer att rama in det hela på ett mysigt sätt. Jag har utökat med ytterligare ett par pallkragar i år och jag kommer också att sätta mitt lilla växthus här i hörnet.
 

 
Syrenbuskarna stod där planket är nu. Jag ska se om jag kan hitta någon ny bra plats att gräva ner dem på nu istället.
 
 
 

 
 
 
Nu har jag fyllt 2 pallkragar med jordgubbsplantor. Förra året hade jag satt dem längs med kanten i en rabatt. Men det blev varken snyggt eller speciellt bra. Så i år testar jag i pallkragar och hoppas på stor skörd!
 


 

 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar