28 september 2015

Nya dörren och vägghålet från andra rummet





Innan vi bodde här var det här ytterdörren, från hall till trapphus. 
 
 

 
 
Vi tog bort lilla hallen och gjorde ett vanligt rum av hall och kök. Häromveckan satte vi in
en ny dörr som tack vare glaset binder ihop de två våningarna på ett fint sätt.
 
 


 
 
 

 
 
 
 

 
 
 

 
 
Nya hålet i väggen visade jag häromdagen från andra rummet. Här ser man hur väggen såg ut innan ifrån lekrummet.

 

 
 
Man börjar med ett litet kikhål i väggen och sen, vips så är väggen borta!
 
 
 
 
 

 
Nästa steg är att sätta upp foder och ta ner det sista på väggarna. Sen ska jag spackla och måla! Har bestämt mig nu angående tapet eller målad vägg.
Generellt så tycker jag mycket om tapeter. Jag tycker det ger ett ombonat och färdigt intryck! Men här blir målade väggar. Ska försöka hitta någon nyans mörkare/djupare än vad det är nu. Det blir snyggt mot de vita listerna och dörrfoder!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar