16 september 2015

Välja tapeter




 När vi gjorde om hallen valde jag en riktig färgklick på väggarna!
 



 
Är det någonstans man verkligen kan "våga sig på" en sån tapet så är det väl i en hall!
 
Det första man ser när man kommer in och sen är man ju sällan några längre stunder i hallen, om man nu är rädd för att tröttna på tapeten menar jag. Men det tror jag personligen inte att man ska vara så rädd för att göra. Jag tycker man minst lika snabbt kan tröttna på en målad enfärgad vägg.
 
Det handlar nog mest om att verkligen hitta rätt för sin personliga smak och stil. Har man turen att hitta en sån tapet så tar det troligtvis långt tid innan man tröttnar.

 
 

 
 
Men att välja tapeter är inte alltid helt lätt. Nu är vi på gång och ska göra om ett lekrum. Vi ska göra en öppning mellan det som nu är matrum och lekrummet. Det rummet ska alltså få nya tapeter och ny möblering, om jag bara hittar någon tapet som jag tycker passar. Vill ju helst att det ska stämma ihop med rummen bredvid också, som då bland annat är den här hallen med storblommig tapet, och matrummet med guldfärgad medaljongtapet. Haha, det låter när jag skriver det, som att en mönstrad tapet till inte skulle matcha helt bra!  
 
Ja det kan bli så att det får bli målade enfärgade väggar där inne!
 
Jag har ett litet tag till på mig att välja. Först ska vi flytta ut alla möbler och byta dörr och öppna upp mot matrummet bland annat. Sen börjar det väl bli dags att ta tag i
väggarna!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar