29 juni 2015

Ny spaljé

 
 
Äntligen verkar det som värmen ska hålla i sig ett tag.
Härligt!
 
Här har vi som vanligt på lediga dagar med fint väder i princip varit ute från morgon till kväll.
 
Vi passade verkligen på att njuta av sommarvärmen igår. Det känns nästan som det var första riktiga sommardagen, i alla fall på länge, och vi grillade och satt och njöt av kvällssolen.
 
 
 
Vi har fått en ny spaljé också.

 
Min lillebror var här och fixade upp den där lätt och smidigt!
 
 
 
 
 
Huset ligger i ett gathörn, så två av husets sidor ligger bara ett par meter från gatan. Där dränerade vi nästan direkt när vi köpt huset, sen har det stått så halvfärdigt. Dels så har jag inte riktigt vetat vad jag ska göra med det, och dels har det inte varit så stor idé att fixa till det eftersom huset ska putsas om och det kommer vara ställningar och grejer ståendes där.
 
 
 
Men nu har jag en idé om hur det ska bli, och putsen ska bli klart nu i sommar, så sen är det bara att sätta igång!!
 

 
Vi startade lite i helgen då med en spaljé och så planterade jag min klätterhortensia där. Spaljén ska förstås målas innan hortensian slingar in sig.
 

 
Hoppas nu den kommer trivas bra där!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar